הגיע הזמן להכין מצגת שתסגור את העסקה?
הסיפור והתוכן מוכנים וכל מה שנשאר להתמודד איתו הוא העיצוב? אז, מאיפה כדאי לכם להתחיל?
כל מה שאתם צריכים לטובת המשימה הוא מעט חוש עיצובי.
בין אם אתה משתמשים בפאוור פוינט או נעזרים בכל תוכנת עיצוב אחרת, באפשרותכם להבטיח שהמסרים שלכם יעברו בסטייל.
1.פשטות
הכי חשוב שתלכו עם הפשטות ולא תעמיסו על השקף.
השתמשו בצבעי החברה שלכם והבטיחו שכל הגרפיקות בהם אתם משתמשים תומכים את הרעיונות שאתם מציגים ולא מסיחים את דעתם מהם.
הקפידו לכלול אייקונים ואינפוגרפיקה שתומכים בתוכן שלכם.
2.פחות זה יותר
כשזה מגיע למלל, פחות זה יותר.
אל תצפו מהקהל "לעכל" שקופית עם יותר מ-6 שורות של טקסט.
מידע רב מדי בשקופית יגרום לחוסר הבנת המסרים שלכם ואינכם מעוניינים שהקהל שלכם יעסוק בקריאה בזמן שאתם מנסים להסביר את פרטי המפתח.
3. להדגיש נקודות מפתח
אל תסתמכו על נקודות תבליט בכדי להעביר פרטים חשובים.
זה בסדר להציג רשימה, אך אל תצפו מהקהל לזכור הכל, במקום זאת, אם תיקחו את אותן הנקודות העיקריות ותפצלו אותן לשקופיות מתומצתות עם קצת מידע גיבוי... זה יעזור למידע "להידבק" בזיכרון.
4. חפשו את הגופן הנכון
הגופן בו אתם משתמשים במצגת שלכם יכול לשדרג אותה, אך באותה קלות גם להכשיל אותה, בדיוק כמו כל עיצוב אחר שאינו תואם למצגת.
אתם יכולים להיות מעט יותר יצירתיים בכותרת, אך כשמדובר על גוף הטקסט הקפידו וודאו שהגופן יהיה קריא ונקי.
במידה ואתם מציגים במחשב אחר רק תוודאו שהשתמשתם בגופן שקיים במערכת ההפעלה ולא רק במחשב עליו עבדתם.
לכל מקרה, תמיד אפשר להטמיע כל גופן.
5.טקסט קריא
בין אם אתם מציגים בחדר הישיבות או במרכז כנסים רחב, הטקסט במצגת שלכם צריך להיות קריא על ידי כל מי שנמצא בקהל ולא משנה היכן הוא יושב.
6.לשמור על ניגודיות
נניח ויש לכם תמונת רקע מושלמת יחד עם גופן יפה וגדול, אך הצבעים מתנגשים קצת יותר מדי.
אחת הדרכים לוודא שהטקסט במצגת אכן קריא ומודגש היא להשתמש בניגודיות יעילה .
לדוגמה, בעוד שטקסט לבן על תמונה אפורה עשוי לגרום לכך שיהיה קשה לקריאה, מומלץ לשים אלמנט גרפי שחור, ריבוע או מלבן מאחורי הטקסט, לשנות את האטימות שלו בהתאמה ובכך להפוך את הטקסט לקריא ומודגש ולאפשר את השילוב שלו עם התמונת רקע שבחרתם.
7.ערכת צבעים
שימוש בצבע אחד –יכול להיות תפל.
שימוש של הרבה צבעים – כנראה מוגזם.
ערכת הצבעים של המצגת צריכה להיות מגוונת מספיק בכדי להישאר מעניינת, אך לא עד כדי הסחת דעת.
השתמשו בצבעי הלוגו וייצרו ערכת צבעים תואמת ומגוונת.
8.שילוב תמונות
במרבית השקפים של המצגת אין צורך לשלב הרבה תמונות, גם אם נראה לכם שהן מאוד מתאימות,
תשתדלו לעצב עם מעט תמונות בכל שקף, עדיף אחת.
חשוב שהתמונה תהיה איכותית וגדולה ותתמוך את המסרים של השקף האפקט שתקבלו יהיה גדול יותר בכל הספקט.
9.עובדות
עובדות וסטטיסטיקות במצגות מצוינות לפרספקטיבה ולגיבוי נקודות הדיבור שלכם, יחד עם זאת, שילוב של אותן עובדות עם תמונה רלוונטית או אייקון תואם יכול לגרום להשפעה גדולה אף יותר.
10.אנימציות ומעברי שקפים
כחלק מהחשיבה כיצד לפתח את הסיפור, לבנות כל שקף וליצור מיקוד למסרים, השתמשו באנימציות לכניסת האלמנטים הגרפים והתכנים, כמו כן גם במעברים בין השקפים בהתאם לנושאים השונים.
יחד עם זאת, אל תסתמכו על אנימציות ומעברים כמשענת למצגת חלשה, אלא תנו למידע לעשות את עבודת השכנוע ושמרו על מינימום השפעות שמסיחות את הדעת.
קל להשתמש במעברים דינאמים ואנימציות, אך חשוב שהפעולה תשרת את התכנים והסיפור מבחינת זרימה, מיקוד ועניין ולא תשרה תחושה מזויפת מידי למצגת או תהפוך לכזו המבוצעת בהגזמה.